Om Bob Hansson

Jag har börjat hänföras av Bob Hansson. Han uplevt honom som kufisk och lite mediakåt. Utan att ta ställning till honom genom att läsa hans verk. Och sånt är ju emot min livsfilosfi så jag tvingas läsa hans bo och lite dikter och fullkomligt knockas. Mannen är .. briljant.

Det var lite som när jag läste Bodil Malmsten och lade ner alla mina författarplaner. För så vackert ville jag kunna skriva, men då var det ju onödigt när Bodil redan skrivit ner allt i vackert paket.

Bob har gjort samma sak. Fast inte med ordtrollandet som Bodil mästrar. Bob imponerar med sina tankar. Han nästan tvingar mig att sluta filosofera. Men det hade ju varit tragiskt. Så jag tänker ändå, men vet att dom vackraste av tankar snurrar hos Bob. Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0