Med lila basker mot framtiden

För er som känner mig, har jag alltid sagt att jag kommer bli en tokig kattdam med lila basker som åker på bussresor till Italien och målar halvtaskiga akvareller när jag blir stor. 

Och nu på senaste tiden så märker jag att för varje sekund som går så blir jag mer Gunilla Ponten-ig.

  • Håret blir färgglatt och klippt i assymetriska frisyr som många inte skulle ta i tång med.
  • När jag går i butikerna drabbas jag alltid av glada överraskningar för dom färgglada och/eller bohemiska saker jag vill ha, vill inte alla andra och då blir det billigt. Fyndade igår en briljant arbetskavaj som jag fann vara diskret men som en väninna gapade när hon såg (Blå med röda och vita ränder). För att sen rycka på axlarna, och säga "tja, du kan komma undan med det men jag vet inte många andra som gör det"
  • Katterna har dubblerats det senaste året.

 Och ovanför min dator hänger nu ett halvtaskigt verk i olja av undertecknad. Kanske dags för min lila basker snart.


Kommentarer
Postat av: Filifjonkan

Filifjonkan skrattar och säger "bara du inte sätter en fjäder i baskern så går det väl an" Pontén är i sanning en vågad brud! Hon syns med råge.Men det är berikande ju att se en annan stil det får en att fundera om man är en sån där riktigt beige människa.Filifjonkan är ju lite insnöad i sina hattar

men de tär ör att hon har så gräslig hårfärg och platt skalle, Alla efter sina val blir bäst men måla kan du det med... trevligt,,En skön helg då till dig.

2008-08-29 @ 17:24:27
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0