Kan man lära katter att spinna korrekt?

Har ett liten svart katttuss hemma vid namn TT. TT spinner lite när hon vill. Det behöver inte vara förknippat med välbehag. Ibland sätter hon sig mitt på golvet och bara spinner. Högt. Framförallt spinner hon om gammelkatten T spinner. Ibland spinner hon när hon ser mig. IBLAND spinner hon när jag klappar henne.


Kan man lära katter att spinna på mer lämpliga och likformade tillfällen?


TT är född i ett stall och därmed inte så ohämmat kelig som innefödda katter kan vara. Därmed inte sagt att hon ligger under badkaret och är rädd för oss. Vi får klappa. När hon vill. Dock även om nu inte är så kelig är hon extremt social och älskar att sova på sina ägare. I början vid fötterna, senare på pannan och nu varierar hon sig mellan att ligga på magen eller att ovanpå T som ligger sked med mig (Måste nästan ses). Och spinner högt som en borstbindare. När hon känner för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0