Ensam mamma söker - Ett manifest

Förstår inte dessa kärlekstörstande kärleksmumsbakande mammor. Eller förstår gör jag väl. Men jag tillhör ett annat släkte. Jag sitter inte och längtar i soffan. Jag ser det som fullkomligt möjligt att jag blir ensam tills jag dör. Och det är ok.

Och med det sagt betyder det inte att jag föraktar alla lyckliga djävlar i tvåsamhet. Tvärtom - Jag är avis så jag är grön. Saknar främst nån i tevesofffan som kan ta del av mina .. klokheter. Och nånsom står ut med mina matlagarförsök. Ibland världsklass, oftast intressanta, ibland direkt vedervärdiga

Men jag är kräsen har jag sagt förr. Dels för att jag har god koll på vem jag är.

Vill ha nån som inte vill ha ekmöbler och stilrent överallt och dom verkar vara få. Iaf i mitt samhälle.
Någon som inte gnäller när jag somnar tidigt, eller skiter i att vika tvätten för att det är så tråkigt. Men samtidigt någon som vill ha det trevligt och rent i sitt hem, och ser det som en självklarhet att det är två som sköter ett sånt jobb.
Nån som står ut med mitt tråkiga liv, och finner mig intressant  precis som jag är. Som klarar att inte ha fest jämt utan föredrar vardag. Som inte dööööör om man har en weekend- eller långesa planerad varje halvår eller år. Säg årtionde så får du min äventyrslysta.

Och mitt största fel i denna internetsdejtande årtionde är att jag inte är ute efter nåt ragg tils jag hittar den rätta. Jag är skitkass på att ragga. Så jag gör det inte. Män får alltså bokstavligen ramla på mig.

Så till dess är jag ensam mamma. Som inte söker.
Nåt för TV3?

Kommentarer
Postat av: Teresa

Jag skulle flytta ihop med dig på studs om jag inte vore upptagen :) Tycker att din spec på vem du söker är väldigt tilltalande och jag känner faktiskt flera som passar in. Den du (inte) söker finns och ni kommer att ramla på varandra. Man vet inte hur lång tid det tar bara...

2008-08-25 @ 21:28:54
URL: http://www.malika.se
Postat av: Ludde

Lägg inte av du är kul! Och du raggar ganska bra med ditt inlägg ;-). Frågan är bara hur många som läser?

2008-08-26 @ 08:20:00
URL: http://luddelundell.blogg.se/
Postat av: ÅsaL (ja ägaren av bloggen)

Jaså är det så man raggar? :-)

Sa ju att jag inte var bra på det. I teorin. Sen att jag råkar göra det i praktiken är ju en annan sak

2008-08-26 @ 09:14:48
URL: http://otroligtvanligtsaovanligt.blogg.se/
Postat av: Lena

Härlig blogg du har, jag gillar att läsa när man skriver rakt från hjärta å tankar som bara flyger förbi...ha de gott

2008-09-01 @ 10:20:32
URL: http://blumsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0